Marketingul sportiv vorbeşte despre fani

Poate vă întrebaţi ce e atât de interesant sau atât de special la marketingul sportiv? Cu ce se diferenţiază de marketarea bunurilor de larg consum sau de ce să i se acorde o importanţă atât de mare. Poate cel mai bun răspuns îl găsim nu ca răspuns la întrebarea “de ce” ci mai degrabă la întrebarea “cum”.

Un cumpărător fidel este acela care achiziţionează în mod frecvent o anumită marcă de produs.

Un fan este devotat echipei lui, este entuziast şi nu ratează meciurile echipei favorite.

Un fanatic este un entuziast fără un motiv raţional.

De câte ori un cumpărător devine irascibil chiar violent dacă nu găseşte marca favorită pe raft? Cum reacţionează un fan atunci când pierde echipa favorită?

Majoritatea consumatorilor nu se îşi definesc personalitatea prin marca de detergent cumpărată de cele mai multe ori nici prin marca de haine, în schimb un fan se va identifica mereu cu echipa pe care o susţine. Va purta haine cu emblemele clubului, va participa la competiţii, se va certa cu prietenii. Tocmai de lucurile acestea trebuie să ţină cont responsabilul de marketing sportiv. De emoţiile şi dorinţele fanilor.

Pentru voi, care a fost cel mai iraţional lucru făcut pentru echipa preferată sau care sunt lucrurile pe care le faceţi în mod normal?

15 Comments to “Marketingul sportiv vorbeşte despre fani”

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by lucian_marin, Sport2.0. Sport2.0 said: Care a fost cel mai irational lucru facut de tine din postura de fan? http://bit.ly/4on2zH [...]

  2. Mikeyy says:

    Nu pot spune ca am facut vreodata ceva irational din postura de suporter/fan. De cele mai multe ori incerc sa ma bucur de momentele unei competitii, sa-mi sustin preferatii si sa vad partea frumoasa a lucrurilor.

    E adevart ca nu prea urmaresc fotbalul..cred ca in cadrul acestui sport se intampla multe lucruri irationale…vedem asta zilnic. :D

    De cele mai multe ori atentia mea se indrepta spre sporturi precum: handbal, gimnastica,formula 1, sporturi de iarna.

  3. Lucian says:

    Cel mai irational lucru facut la un meci de fotbal a fost sa ma iau la harta cu jandarmeria. Evident am ajuns la spital batut si cu capul spart dar si in buletinele de stiri de la PROTV si Realitatea (am dat interviu :D ). In rest sunt unul dintre suporterii care se duc la meci sa vada spectacolul din teren. Acest lucru nu mai e posibil fiind interzis la meciurile echipei favorite.

  4. Sport20 says:

    @Mickey lucuri iraţionale se întâmplă chiar şi în cadrul competiţiilor şcolare. Nu cred că fotbalul are o putere atât de mare, depinde doar de spectatori, fani şi de dăruirea acestora. De asemenea sunt lucruri ce ţin şi de educaţie şi autocontrol.

  5. Sport20 says:

    De cele mai multe ori e bine să eviţi cearta cu responsabili înarmaţi. Bine că nu ai păţit ceva mai rău.

  6. Simona says:

    Cred ca am injurat… sau poate am mai scapat cate un: hai frate!
    Oricum in ultima vreme sunt atat de dezamagita de ce se intampla pe la noi incat nu prea m-am mai uitat la sport.

  7. Pandutzu says:

    eu am intrat cu o torta pe stadion, n-am aprins-o eu.. doar m-am riscat :D

  8. Sport20 says:

    Ai plecat şi fără tricou pe tine de la stadion?

  9. fbogdan1988 says:

    nu stiu sa fi facut vreun act irational. De obicei sunt un suporter cuminte. Se pune ca am mancat seminte pe stadionul echipei favorite? :D

  10. Sport20 says:

    :) ) oodaaa! Ăsta da act iraţional :P .

    Nu ai scris pe nicăieri nimic, nu ai pariat prea mult, un scor nerealist?

  11. fbogdan1988 says:

    De scris despre sport am scris foarte mult. Si de bine si de rau.

    De pariat…obisnuiam sa pariez, dar m-am cam lasat pentru si asa nu castig (aproape) niciodata.

  12. Sport20 says:

    Ne refeream la scrisul pe pereţi! :) :D

  13. VaSile says:

    Deocamdata asta cu marketingul sportiv, in Romania, nu se bucura de o atentie prea mare. In liga 1 si liga 2 ce mai vezi ca se investeste intr-un club, dar de la liga a 3-a si a 4-a pauza totala. Si ca sa-ti dau o dovada din online: echipele din liga a 3-a si a 4-a nu sunt prezente deloc pe interent, n-ai de unde sa vezi un clasament, etc.

  14. Sport20 says:

    Marketingul sportiv este unul din cele mai noi domenii din România. Noi încercăm să discutăm despre marketing sportiv în general şi nu numai în fotbal iar principala problemă a acestui domeniu este şi lipsa educaţiei românilor de a face sport.

  15. [...] marketingul sportiv, suporteri si fanatici am mai vorbit foarte pe scurt in acest articol . Rasfoind internetul am gasit articolul urmator la Hoinaru. Astfel, am realizat ca trebuie sa [...]

Leave a Reply

(required)

(required)