De ce organizaţiile sportive trebuie să folosească twitter?

Reţelele sociale au devenit canalul numărul unul prin care poate fi atins un public ţintă. Printre acestea Twitter este reţeaua care oferă posibilitatea iniţierii de conversaţii directe şi în timp real, oferind în acelaşi timp oportunitatea de a propaga un mesaj aproape instantaneu.  Twitter este atât un catalizator dar şi un liant al comunicării.

Există foarte multe beneficii pentru care o organizaţie sportivă ar trebui să folosească această reţea:

Numărul 1 – Imbunătăţirea serviciului de relaţii cu clienţii.

Numărul 2 – Se pot pune întrebări, se primeşte feddback în timp real de la fani şi se salvează banii cheltuiţi pe sondaje de opinie, focus grupuri şi interviuri în profunzime.

Numărul 3 – Răspândirea ştirilor în timp real către acei oameni care sunt interesaţi în mod direct de ceea ce o organizaţie sportivă are de spus.

Numărul 4 – Posibilitatea de a răspunde şi de a controla situaţiile de criză.

Numărul 5 – Protejarea brandului, asigurarea faptului că oamenii primesc informaţii corecte. Poate funcţiona ca un comunicat de presă scurt şi concis, trimis către fani dar şi mass-media.

Numărul 6 – Se extind modul şi posibilităţile de promovare a sponsorilor.

Numărul 7 – Organizaţiile sportive au ocazia de a ajunge la o nouă audienţă care poate nu a vizitat niciodată site-ul oficial (e adevărat faptul că uneori se pune problema existenţei unui site oficial decent).

Numărul 8 – Stabilirea de conexiuni mult mai profunde cu audienţa actuală.

Numărul 9 – Posibilitatea de a intra în contact cu diferite aspecte legate de mediul online şi descoperirea unor noi idei şi a unor noi posibilităţi de promovare.

Numărul 10 – Creşterea traficului pentru site-ul web.

Numărul 11 – Twitter se poate măsura prin numărul de urmăritori, răspunsuri, redirecţionări de mesaje, clickuri pe linkuri. Mai mult, răspunsurile pot fi grupate pe perioade de timp şi analizate pentru a vedea în ce direcţie merge percepţia fanilor.

Numărul 12 – Sportul este un eveniment social deci reţelele sociale sunt unul dintre cele mai importante locuri în care organizaţiile sportive trebuie să se afle.

Numărul 13 – Este ieftin! Costurile se reduc la salariul angajaţilor supraveghează această reţea şi care răspund la întrebări în timp real.

Aşteptăm şi alte idei şi sugestii.

8 Comments to “De ce organizaţiile sportive trebuie să folosească twitter?”

  1. mihai tamas says:

    Felicitari, ai punctat foarte bine esenta retelelor sociale insa.
    Insa majoritatea celor enumerate nu sunt pe deplin valabile pentru marketingul organizatiilor sportive ci pentru organizatii in general? Nu?
    Inca o problema…Oare chiar publicul organizatiilor sportive este pregatit pentru Twitter?
    Sa luam de exemplu, incidentul de saptamana trecuta de la meciul Dinamo-Slovan Liberec? Oare cati dintre cei care au intrat in teren stiu de twitter si marketing sportiv? Mai mult decat atat stiu ca echipa prin ratarea calificarii pierde milioane de euro din drepturile de televizare si alte sponsorizari?

  2. Sport20 says:

    Este foarte adevărat faptul că aceste caracteristici sunt valabile pentru organizaţii în general dar şi pentru organnizaţiile sportive.
    La fel de adevărat este şi faptul că publicul nu este pe deplin pregătit. Este nevoie de o educare a acestuia în sensul folosirii acestor comunităţi, în sensul stopării violenţei pe stadioane, o educare generală a huliganilor.

    Suntem siguri că cei care reacţionează violent nu îşi dau seama de repercursiunile acţiunilor lor asupra echipei favorite şi nici măcar nu se gândesc la reputaţia pe care o pun în pericol şi nici la banii pe care aceasta îi pierde.
    Aici intervin şi cluburile care au probleme grave de organizare şi control al suporterilor ce pătrund pe stadioane şi tolerează huliganismul şi vandalizarea.

    Sper că după aceste incidente ceva să se schimbe şi să fie un semnal de alarmă tras suficient de puternic pentru toate cluburile sportive care întâmpină probleme de acest fel.

  3. mihai tamas says:

    Personal, nu cred ca se vor lua masuri care vor avea un efect pe termen lung, mai ales ca nu e primul caz de violenta pe stadioane?
    Ca si masuri ce se vor lua vor fi cateva meciuri cu portile inschise insa orice meci desfasurat in astfel de conditii nu e decat o alimentare a nervozismului suporterilor, care va rabufni iar la urmatorul meci?
    Sau stai, poate nu avem suporteri (care sunt si la bine si la rau cu echipa) avem huligani?
    Apropo avem vreo campanie de comunicare impotriva violentei in sport? Eu cred ca nu…
    Dupa moartea lui Marian Cozma, am vazut cateva bannere afisate in sectorul 2 cu sloganul “Stop violentei in sport” or asta nu e campanie e o reactie intarziata, mai mult Dinamo a luat posterul cu Marian Cozma de la intrarea in stadion?
    Deci se impaca marketingul sportiv cu violenta in sport?

  4. Sport20 says:

    E ca şi cum am întreba dacă se împacă marketingul rutier cu vitezomanii, sau marketingul verde cu irosirea de resurse care se face oricum în firme.
    Din punctul nostru de vedere se împacă, altfel nu mai porneam acest proiect în scopul de a lărgii sfera de cunoaştere a acestui domeniu.

    Fanii sunt violenţi, este foarte adevărat dar cluburile sportive pot comunica mai mult către ei, încercând să le explice exact ce efecte au asupra cluburilor acţiunile lor.
    Mai mult, marketingul sportiv vizează toate sporturile şi nu doar fotbalul. Marketingul sportiv transformă un club într-un simbol.

  5. mihai tamas says:

    Intradevar marketing sportiv nu inseamna doar fotbal. Am dat exemplu cu fotbalul pentru ca e cel mai la indemana in Romania. Mai e un pic pe la handabal si baschet, in Romania.
    Foarte adevarat si ce spui in legatura cu simbolurile, dar iti mai trebuie niste ingrediente greu de gasit:
    1. Istoricul unui club,mituri, parinti intemeietori si eroi car au jucat pana la pensie in clubul respectiv
    2. Povesti de succes, trofee castigate, etc
    3. O categorie de public al care sa prinzi (in trecut ea era asociata cu locatia geografica, religia, statut social, etc)
    4. Un sport de popularizat…daca nu ai fottbal, ai handbal (vezi tarile nordice, sau altele)
    5 Astazi as spune ca marketingul nu creeaza simboluri ci vedete?(vezi cluburile europene de fotbal care merg in Asia sa vanda)

  6. Sport20 says:

    Ingredintele acelea există. Cluburile au istoric, au poveşti de spus. Există legende care au ridicat ştacheta. Sportul din România a avut şi are vedete greu de contestat.
    E adevărat că e mai uşor să spunem la noi nu se poate: publicul nu e interesat, fanii nu ne vor, nu putem să educăm, nu există condiţii de antrenament, nu avem tehnicieni buni în sistem, etc, etc, etc.
    Ce facem în cazul ăsta? Punem cheia pe sportul românesc şi trimitem sportivii acasă?
    Oare la problemele existente nu e mai simplu să căutăm şi rezolvări?
    Ăsta e rolul marketingului sportiv. Să găsească problemele existente şi să le rezolve, să vină în întâmpinarea problemelor posibile şi să le prevină.
    Există bani care pot fi accesaţi pentru îmbunâtâţirea sportului în România. Există modalitaţi de a atrage fonduri, suporteri loiali.
    În trecut se putea iar acum nu se mai poate?

  7. mihaela constantinescu says:

    Putem vorbi mult despre acest fenomen (marketingul sportiv) si importanta lui.
    Insa, atat timp cat in cluburile si federatiile sportive din Romania nu exista inca persoane capabile sa gadeasca un plan de marketing in adevaratul sens al cuvantului (si aici nu ma refer la cum putem sa mai convingem unu’ sa bage banii in clubul nostru), vom avea mult de asteptat pana sa se indrepte lucrurile la capitolul marketing sportiv.
    Nu vreau sa jignesc pe nimeni si recunosc faptul ca pot exista cateva situatii in care oamenii care se ocupa de marketingul sportiv chiar stiu despre ce vorbesc, dar avem noi un proverb care zice “Cu o floare nu se face primavara”…
    Pana cand “specialistii” in marketing sportiv din cluburi nu inteleg ca atributiile lor presupun mai mult decat comunicate de presa sau transferul de jucatori, vom avea acelasi stadiu de dezvoltare (mult spus dezvoltare) al marketingului in sportul romanesc.
    Scuzati pesimismul, dar cercetari in domeniu la aceasta concluzie m-au condus :(

  8. [...] trecut am vorbit despre twitter şi despre modul în care acesta poate ajuta organizaţiile sportive să creeze o comunitate şi [...]

Leave a Reply

(required)

(required)