Legătura dintre marketingul sportiv şi marketingul social

Datorită caracterului său in principal uman atunci când vorbim despre marketingul sportiv, este absolut necesară trecerea în revistă a definiţiilor si a caracteristicilor marketingului social, deoarece, sportul nu se poate petrece fără participarea oamenilor.

Fie că vorbim de competiţia în sine sau de spectatori, sportul este în principal o activitate ce vizează comunităţile umane, interacţiunea dintre ele şi depunerea unui efort minim comun.

Nu sunt străine de noi nici cazurile de rivalităţi între suporterii echipelor locale, naţionale sau chiar în competiţii izolate precum cele dintre: şcoli, licee, facultăţi, etc.

Sportul vizează mereu depunerea unui efort de energie, de concentrare, pasiune, implicare, dorinţă, reputaţie sau orgoliu. Toate aceste aspecte pot fi uşor manipulate şi speculate în alcătuirea planului de marketing.

Marketingul sportiv este o disciplină distinctă de marketing, etichetată aşa încă de la începutul anilor 1970. Acesta se referă in principal la eforturile care se concentrează asupra influenţarii comportamentelor ce îmbunătăţesc sănătatea, previn vătămările, protejează mediul înconjurător şi contribuie la bunăstarea comunităţilor.[1]

În marketingul social, principalul beneficiar al programului de marketing este societatea şi nu acţionarii. Experţii de marketing sunt de acord cu faptul că distincţia este făcută de tipul de produs vândut. În cazul marketingului social procesele de marketing doresc să vândă comportament ideal (dorit). Totusi, tehnicile si principiile rămân aceleaşi în ambele cazuri.

Astfel, putem spune că marketingul sportiv reprezintă combinarea cu succes a tehnicilor de marketing orientate spre societate.


[1] Philip Kotler, Nancy R. Lee- „Social Marketing, Influencing Behabiors for Good”

One Comments to “Legătura dintre marketingul sportiv şi marketingul social”

  1. mihaela says:

    Legatura asta e mai puternica daca vorbesti de marketingul sportului, pentru ca daca ne referim la marketingul prin sport, sponsorizarea nu prea mai prezinta urme sociale…mai ales la noi in tara.

Leave a Reply

(required)

(required)