Introducere în marketingul sportiv

Definiţia marketingului: Marketingul reprezintă concepţia modernă în orientarea întreprinderilor, concretizată într-un ansamblu coerent de activităţi practice programate si organizate prin utilizarea unor metode ştiinţifice.

Marketingul sportiv este compus din trei subramuri:

  • Marketingul prin sport -  folosirea unei platforme sportive ca fundatie pentru promovarea produselor non-sportive.   este cazul firmelor care decid să fie prezente în viaţa sportivă a unui atlet sau a unei echipe, investind resurse financiare.

Acest tip de marketing poate ridica întrebări ca:
•    Cum putem face ca mai mulţi oameni să participe la evenimente sportive?
•    Cum creştem mărimea audienţei media?
•    Cum atragem mai mulţi participanţi?
•    Cum să vindem mai multe produse sau servicii conexe sportului?

  • Marketingul sportului – reprezintă in principal preocuparea faţă de buna desfăşurare a competiţiilor sportive.

Nu diferă cu mult de cel al marketingului prin sport, cu primisele de bază că:
•    pieţele trebuie segmentate pe fundamente relevante
•    organizaţiile trebuie apoi să îşi desemneze cele mai relevante segmente ca pieţe ţintă
•    pieţele sunt pur şi simplu prea mari şi prea diversificate pentru ca o singură strategie de marketing să dea roade
•    mixul de marketing: preţ, produs, promovare şi distribuţie trebuie gândite individual pentru fiecare nişă.

  • Marketingul produselor sportive – se poate discuta atât despre echipamentele sportive dar şi despre produsele sportive specifice: gloanţe pentru tir, carturi, maşini, etc. Îl punem considera intermediar celor două subramuri de mai sus.

No Comments.

Leave a Reply

(required)

(required)